די המצב לא יכול להמשך יותר. זה לא יתכן שהאורחים בגני הארועים או באולמי השמחות יחשפו למטרד כה גדול , ומסכן בריאות כפי שמתרחש בשמחות המשפחתיות. מדובר בעוצמות דציבלים כאלה שממש מסכנות את בריאות קהלך האורחים וכל הנוכחים בארוע. כידוע נחקק חוק המגביל את עוצמות המוזיקה באמצעות מיכשור המנתק את מערכת ההגברה ברגע שעוצמת ההשמעה עוברת את סף כיול המכשיר. אך בפועל המיכשור לא מתפקד אין אכיפה וכך נוצר מצב שהדיג'יי פותח את מצערת הוואטים במגבר ושולח את המוזיקה באמצעות רמקולים רבי עוצמה אל חלל האולם, ובכך פוגע בבריאות האורחים תרתי משמע. המצב החמיר עם שילוב האפקט של הגברת תופי הבס בקצב מסונכרן שיוצר קצב שמגמתו להגביר את הריתם ובכך לעשות חשק לרקוד. לעניות דעתי אפקט זה משבש את איכות הסאונד בזה שהלהיטים המתנגנים תחת שילוב תופי הבס מסונכרן מאבדים את כל מגוון צלילי הביניים mid range וכך אנו שומעים את השירה בלווי תופי בס המוגברים בעוצמות מטורפות. את החוויה הזו אני עברתי אמש בארוע שאליו הוזמנתי כאורח. ישבתי במרחק מהרמקולים ומרחבת הריקודים בידיעה שעלי להתרחק כדי לא לסבול, אך העוצמות היו כה גדולות שנאלצתי לאטום את אוזני כי אחרת שמיעתי היתה נפגעת. למרות כל זאת חשתי ברע ונאלצתי לעזוב את האולם ולהתרחק כדי לחזור למיטבי. ברחבה קיפצו להם מספר צעירים ומסביב היו ישובים אותם גילאי האמצע מתוסכלים, משועממים, אינם יכולים לשוחח בינם לבין עצמם ועבורם זה סבל הגובל בעינוי ממש.
מדוע אנחנו צריכים להחשף לתופעה כזו?
היכן האכיפה שעליה דובר במסגרת החוק?
היכן בעלי האולם או הגן שנותנים יד לזה?
מדוע לא ניגש נציג המשפחה שאיכפת לון, ודואג להחזיר את העוצמה לממדים האנושיים?
מי הסמיך את הדיג'יי לשדר מוזיקה בעוצמות כאלה ומי הסמיך אותו לקשט את הלהיטים האפקט גרוע ומעוות? היכן בעלי הזכויות שמעלימים עין מהשיבוש שנעשה ללהיטים שעליהם הם נושאי זכויות.
שלא נדבר על הנזק הבריאות י, נפגעת גם ההנאה מהמוזיקה המושמעת. אלמלא הדיג'ייס היו יודעים כמה זמן וכסף מושקע בבישול הלהיט באולפני ההקלטה כדי ליצור איזון נכון בין כלי הנגינה, היו מבינים איזה נזק הם גורמים למוצר ברגע שהם משלבים את אפקט הבס שכאמור מעלים את מרבית הכלים ובסופו של דבר הלהיט נשמע כמו פטיש חציבה אימתני.הטרנד הזה חייב להפסק וחייבים להחזיר אותו לפרופורציה, כך שכולם יהנו ולא רק הצעירים חסרי הנסיון שעדין לא מודעים לנזק המצטבר שנגרם להם.
(הכותב בעברו מתופף בארועים, די ג'יי בשנות ה80, בעל אולפן הקלטות מקצועי ברמת גן ומודע לכל השינויים שחלו עם חדירת המחשבים לענף)
מדוע אנחנו צריכים להחשף לתופעה כזו?
היכן האכיפה שעליה דובר במסגרת החוק?
היכן בעלי האולם או הגן שנותנים יד לזה?
מדוע לא ניגש נציג המשפחה שאיכפת לון, ודואג להחזיר את העוצמה לממדים האנושיים?
מי הסמיך את הדיג'יי לשדר מוזיקה בעוצמות כאלה ומי הסמיך אותו לקשט את הלהיטים האפקט גרוע ומעוות? היכן בעלי הזכויות שמעלימים עין מהשיבוש שנעשה ללהיטים שעליהם הם נושאי זכויות.
שלא נדבר על הנזק הבריאות י, נפגעת גם ההנאה מהמוזיקה המושמעת. אלמלא הדיג'ייס היו יודעים כמה זמן וכסף מושקע בבישול הלהיט באולפני ההקלטה כדי ליצור איזון נכון בין כלי הנגינה, היו מבינים איזה נזק הם גורמים למוצר ברגע שהם משלבים את אפקט הבס שכאמור מעלים את מרבית הכלים ובסופו של דבר הלהיט נשמע כמו פטיש חציבה אימתני.הטרנד הזה חייב להפסק וחייבים להחזיר אותו לפרופורציה, כך שכולם יהנו ולא רק הצעירים חסרי הנסיון שעדין לא מודעים לנזק המצטבר שנגרם להם.
(הכותב בעברו מתופף בארועים, די ג'יי בשנות ה80, בעל אולפן הקלטות מקצועי ברמת גן ומודע לכל השינויים שחלו עם חדירת המחשבים לענף)
גבי אבדי
מנהל ליין המסיבות לגילאי 50 פלוס מינוס
אתר המסיבות www.50-live.com
מנהל ליין המסיבות לגילאי 50 פלוס מינוס
אתר המסיבות www.50-live.com